Изисквания към критериите за програмна акредитация за професионално направление и специалност
Изискванията към критериите са по сфери на дейност на ВУ и се отнасят за регламентирането, планирането, осъществяването, контролът за изпълнението и начина на отчитане на тези дейности.- Изпълнение на препоръките от предходната акредитация
- Съответствие на учебната документация по окс и форми на обучение на целите на окс в професионалното направление
- Съотношение между задължителните, избираемите и факултативни дисциплини в учебните планове на специалностите от професионалното направление
- Приложение 4
- Сравнение на учебната документация от специалностите на професионалното направление с аналогични специалности на наши и чуждестранни висши училища
- Академичен състав на специалностите от професионалното направление
- Квалификационна структура на академичния състав на специалностите от професионалното направление
- Вътрешноинституционална мобилност на преподавателския състав на специалностите от професионално направление
- Научното израстване на преподавателския състав от специалностите на професионалното направление
- Съотношение между преподаватели и студенти в специалностите от професионалното направление
- Материално техническа база за обучение на студентите от специалностите на професионалното направление
- Прилагане на съвременни методи на преподаване и оценяване на постиженията на студентите от специалностите на професионалното направление
- Мобилност на студентите чрез частично обучение в избрано от тях ВУ в страната и чужбина за специалностите от професионалното направление
- Участие на преподавателите от специалностите на професионалното направление в изпълнението на изследователски и други проекти
- Научноизследователска активност на преподавателския състав
- Научни изяви, публикации и участие в национални и международни проекти на докторантите и студентите от специалностите на професионалното направление
- Организация за управление на качеството на учебния процес в специалностите от професионалното направление
- Проследяване реализацията на завършилите обучението студенти от специалностите на професионалното направление
- Цели, задачи и мотиви за обучение на докторантите от специалностите на професионалното направление
- Опитът на ВУ да подготвя докторанти по научната специалност от професионалното направление
- Процедури за одобряване, наблюдение и обновяване на документацията за прием и обучение на докторанти от специалностите на професионалното направление
- Хабилитиран академичен състав за провеждане на обучението на докторанти в професионалното направление
- Хабилитиран академичен състав за осъществяване на научно ръководство в специалностите от професионалното направление
- Хабилитиран академичен състав за осъществяване на научно ръководство съпоставен с хабилитираните преподаватели в обучаващото звено на специалността от професионалното направление
- Научноизследователска дейност по тематиката на специалността на хабилитирания академичен състав, осъществяващ научно ръководство в специалностите от професионалното направление
- Материално-техническа и информационна база ползвана от докторантите в специалностите от професионалното направление
- Научноизследователска дейност на докторантите в специалностите от професионалното направление
Постановление № 292/02.11.2004 г. за приемане Наредба за държавните изисквания за организация на дистанционната форма на обучение във ВУ (Д.В. бр. 99/2004 г.):
1. Дистанционната форма на обучение се прилага при ОКС “Специалист по ..... , “Бакалавър”, “Магистър” и образователната и научната степен “Доктор”, както и за повишаване на квалификацията на специалисти с висше образование (чл. 2(2).
2. Висшите училища разработват програми за дистанционна форма на обучение за хора със специални образователни потребности (чл. 2(3).
3. Дистанционната форма на обучение е равнопоставена на редовната форма на обучение по отношение на съдържанието на учебния план, изискван брой кредити за съответната специалност, диплома за завършена образователно-квалификационна степен и професионална квалификация (чл. 4).
- Организация на дистанционното обучение в специалностите от професионалното направление
- Учебна документация за дистанционно обучение в специалностите от професионалното направление
- Учебни материали и ресурси за самоподготовка на студентите от дистанционнто обучение в специалностите от професионалното направление
- Академичен състав на специалностите от професионалното направление
Изисквания към критериите за образователния капацитет
- Квалификационна структура на академичния състав на основен трудов договор
- Класификационна структура на академичния състав на хонорар
- Съотношения на преподаватели с различен статус
- Съотношение между студенти и преподаватели
- Аудиторна (лекции и упражнения) заетост на академичния състав
- Лекционна заетост на академичния състав
- Аудиторна заетост (лекции и упражнения) на преподавателите на ОТД
- Материално техническа база
- Информационна база
- Финансова осигуреност на образователната дейност